Am putea avea un motor de căutare cu realitate augmentată în curând

de: Andrada Bonea
02 03. 2016

Blippar este o companie care se ocupă cu valorificarea realității augmentate și grație căreia poți vedea conținut bogat pur și simplu îndreptând telefonul către un obiect. 

Blippar a fost lansată în 2012 cu misiunea de a integra realitatea augmentată în obiectele pe care le folosim zilnic, cu ajutorul brandurilor, publicitarilor și publisherilor. Cu adăugarea unui Blipp pe obiecte precum pagini de revistă sau sticle de ketchip, Blippar ar putea oferi conținut adițional consumatorilor prin simpla scanare a Blippului respectiv, potrivit Tech Crunch.

Totuși, Blippar vrea să meargă chiar mai departe, pentru că a evoluat suficient de mult încât să nu se mai mulțumească cu simpla adăugare de conținut cu realitate augmentată pentru branduri. Acum, compania vrea să furnizeze realitate augmentată în timp real, printr-un motor de căutare. De exemplu, dacă cei de la Nike își indexează informațiile, utilizatorii ar putea scana o pereche de adidași și afla instantaneu informații despre preț, valabilitate și orice îi mai interesează.

Rish Mitra, CEO-ul Blippar, crede că nu mai putem trăi fără motoarele de căutare, dar că, din păcate, sunt și lucruri pentru care o căutare-text nu o să își facă treaba, pentru că se referă la ceva greu de descris. Pentru a-și îndeplini dorința de a furniza motoare de căutare cu realitate augmentată, Blippar a reușit deja să strângă fonduri de 54 de milioane de dolari. Se pare că acestea vor fi folosite pentru a lucra la procesul de învățare și tehnologia de inteligență artificială de care Blippar are nevoie pentru motorul său de căutare. Momentan, are o echipă de 60 de ingineri în San Francisco, iar dacă lucrurile merg bine, tehnologia ar putea fi lansată în curând.